tiistai 20. syyskuuta 2011

Mikä juttu tämä oikein on?

Lahdessa kuulin muutaman kysymyksen useampaan otteeseen. Olen tietoisesti yrittänyt pitää blogia ilman henk.koht. päivityksiä, mutta kyselyistä rohkaistuneena laitetaan valot minunkin huoneeseen:

Olen Outi (äännetään englannissa/sveitsissä oodi, ruotsissa uti, jamaikalla haudi, espanjassa audi..) ja asun Märstassa (Arlandan kentän vieressä, Tukholman ja Uppsalan puolessa välissä, oleva taajama). Tulin tänne aupairiksi, mutta en päässyt yhteisymmärrykseen perheen 9v pojan kanssa, joten en nähnyt yhtään syytä vääntää hommaa vaan muutin. Tutun kautta tarjoutui mahdollisuus asua läheisellä ravitallilla. Tallilla on yli 140 hevosta joita koulutetaan ravihevosiksi. Useimmat työntekijät on suomalaisia. Asumisen maksan tekemällä töitä 80h/2kk (eli 2h/arkipäivä). Hevostyttö en ole, lähinnä on vitsi että Outi ja eläimet mahtuu samalle tallille. Töitä on muunmuassa uima-altaan imurointi, lakanoiden pesu, ruohonleikkuu. Jos tekisin enemmän töitä saisin palkkaa, mut ei oikeastaan nappaa :)

Miten se on mahdollista ettei nappaa? Olen eläkkeellä, joten minun ei tarvitse työskennellä kuukausi ansioni eteen. Samalla tämä tarkoittaa etten ole kykenevä tekemään töitä. Toisinaan tuo 2h päivässä tekee tiukkaa, kuten tänään. Lisää kysymyksiä virtaa.. Olen eläkkeellä koska olin 2004 vuonna autokolarissa ja kopsautin pääni.

Märstassa olen ainakin Märstan kisaan 2.10. asti. Tämän jälkeen säät näyttää että kannattaako jäädä, todennäiköisesti viikon sisällä Märstan kisasta tulen Suomeen. Suomessa en asu missään. Osoite on vanhemmilla Jyväskylässä ja tavarat on kaverin varastossa Helsingissä. Suunnitelma olisi hakea tavarat pois ja myydä mahdollisimman paljon. Marras-joulukuussa suuntaan etelä-Eurooppaan (tod.näk. Espanjaan) treenaamaan BMX:ää pariksi viikoksi. Joulun jälkeen lähden Californiaan tai Uuteen-Seelantiin treenaamaan talveksi.

tuo yläkerta on minun
Elämä on mukavaa, ainakin jos siitä tekee mukavan.
näkymä kotiovelta

tarkemmin ottaen asuinpaikka on Odensala



alakerran naapurit

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti