lauantai 16. heinäkuuta 2011

Ajoasento havaintoja

Niin selvää kuin se onkin, että pitää liikkua paljon; tehdä töitä pyörän päällä, niin ei sitä voi liian usein mainita! Tänään, yksin fiilistellessäni pumptrackiä, tuli pieni oivallus. Kaikki on puhunut ylös alas liikeestä, kuinka vedetään kun tulee nousu ja painetaan jaloilla kun tulee lasku. Pyörä liikkuu ylös alas, mutta kuski pysyy samalla tasolla. Kukaan ei ole maininnut että on myös olennaista liikkua eteen-taakse suunnassa. Kai se muilla tulee automaattisesti, mutta itse käsittelen asioita hieman liian teknisesti. Jos sanotaan, että liikutaan ylös-alas niin sitten liikutaan ylös-alas, ei sivuille eikä eteen-taakse. Kumpareen päällä, tuntui viisaalta hyökätä uuteen laskuun, eli nenä tangon yli. Kumpareen alamäessä taas oli kannattavaa tiputtaa arse takarenkaan päälle. Varmaan voisi olla muitakin, mutta tähän mennessä havaitsin nuo.

Mielestäni Suomessa voitaisiin ottaa käyttöön yleinen tapa, että jos nainen ajaa pylly pitkällä, niin ohittaessa pitää läimäyttää niin että jää kämmenkuva pakaraan. Tähän ongelmaan liittyy varmaan myös yhteen hinkkaavat polvet. Itselläni toivottavasti tuota ongelmaa ei enää ole, motocross vuosina, meni jokunen treeni tätä korjatessa. Kolikko pakaroiden väliin sen pitää pysyä siellä.. Toinen varma tapa tunnistaa naiskuski on kylkiin liimautuneet kyynerpäät. Vahingossa omat kyynerpäät nousi irti kyljistä ja oli paljon helpompi ajaa. Eli naiset kyynerpäät ylös!

Tulen ensi viikoksi Suomeen, joten kehittyminen keskeytyy hetkeksi. Tämän jälkeen on toki MM- ja pohjoismaiden kisat, joten treeneissä ei ole paljon väkeä, mutta itse meinaan treenata :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti